Racerbilar av toalettrullar


 
Hittade detta pyssel på 101 idéers sida på facebook och tänkte jag skulle prova själv.
Att göra små racebilar av toalettrullar. Så jag började spara rullar och letade sedan fram färg, pensel, sax och washitejp med olika motiv samt klistermärken och brads (såna man viker benen åt två håll).
 
 
Jag målade rullarna.
 
 
Använde sedan en bit kartong från en flingförpackning som jag målade helt svart.
Denna ska sedan klippas ut och bli till hjul.
 
 
På tork.
 
 
Jag skar sedan ut ett hål för "föraren" med hjälp av en lång kniv. Skalpell funkar nog också.
 
 
Dekorerade med washitejp.
 
 
Satte dit lite klistermärken och hjulen. Hjulen klippte jag ut efter formen av ett värmeljus. Vita brads hade jag köpt tidigare på panduro.
 
 
 
 
 
 
Hela gänget i väntan på ratten.
 
 
Hittade några kapsylen som fick agera ratt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0