Spray-projekt

 
Jag behövde något pyssligt att bita i.. Jag ska fixa iordning några fönster i F och J's lägenhet och kom på att vi har ganska många blomkrukor hemma som man kanske kunde "göra om"! Därför drog jag mig till Biltema för att köpa sprayfärg och primer.
 
 
Jag slipade med fint sandpapper för att matta ner ytan. På de små krukorna grundade jag sedan med svart i kanterna som jag sedan tänkte slipa bort så det ser lite slitet ut.
 
 
 
 
 
In action!
 
 
På med primer!
 
 
Jag sprayade många tunna lager.
 
 
... och titta så fint! Brickan fick vänta till en annan gång.
 
 
Färgen räckte precis lagom till utsidan så insidan fick förbli röd. Man får kanske köpa fylliga blommor så att det inte syns, eller stoppa i något fint blompapper.
 
 
 
 
 Ja, så här blev det! Krukorna fick helt enkelt ett nytt liv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0