Skrivbordsunderlägg



Jag hittade ett gammalt skrivbordsunderlägg jag använt när jag var mindre.



Eftersom jag var i behov att ett underlägg ville jag göra om det jag redan hade.
Jag hittade en psalmbok och tänkte att jag kunde använda sidorna till en ny yta!
Jag rev ut sidorna och la upp dem på prov för att se hur det blev.



Så här blev det.



Sedan fäste jag ett vanligt vitt a4 papper på mitten med dubbelhäftande tejp.
Tanken var att jag skulle sätta sidorna på detta papper med mindre tejpbitar som jag sedan skulle dölja med nya sidor omlot.



Jag fäster sidorna ganska busigt, så länge de täcker underlaget och är någorlunda rakt, alltså inte upp och ner.



Jag började placera ut sidorna längs kanterna på skrivbordsunderlägget för att få ett jämnt avslut.
Jag jobbade mig sedan in åt mitten genom att lappa och täcka med de tunna bladen.



Psalmboken är inhandlad från second hand och i ganska slitet skick.
Jag valde sidor som var lite mörka/ojämna för att det skulle se lite gammalt och slitet ut.
Här har jag fyllt hela underlägget.



När underlägget såg ut så här var det dags att plasta in. Jag använde mig utav en kontorsplast som fäste på ena sidan och hade en blank yta på andra.



Så här blev resultatet!
Personligen tycker jag att det är snyggare med en matt yta, men dock mer praktiskt med en glansig när man ska arbeta på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0