Hyllplan



Här kommer lite bilder på hyllan jag satte upp i mitt rum i samband med mitt projektarbete. Jag köpte en 2 m lång planka som jag klöv i två delar så att den skulle kunna fungera som en hörnhylla.



Jag var ute o garaget när jag arbetade. Här har jag målat kanterna med svart färg som ska fungera som underfärg när man slipar bort det yttersta lagret vit färg som senare ska på. Detta för att ge lite shabby chic-känsla. Jag fick kvistlacka ett flertal gånger innan jag började för att kvistarna i träet inte ska bukta ut eller avge en gul färg. Ju fler lager desto bättre!



(Ursäkta all skit i bakgrunden)
Första målningen!



Andra målningen!



Här har jag målat tre gånger.



Börjat slipa lite smått på kanterna. Använde mig av ett grovt sandpapper eftersom hyllan ska sitta högt upp på väggen och det bör bli ganska tydligt. Jag tror jag hade 80 eller något.



Väl inne i mitt rum var det dags för vattenpasset!
Konsolerna på plats och bara mätning kvar.



Då var hyllan så gott som uppe!



Här är hörnet.



På långsidan.



Hela hyllan över sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0