Tavelram



Tänkte lägga upp lite bilder från mitt fix i mitt rum. Bland annat har jag ju köpt den här tavlan som har målats om vitt med lite shabby chic-stil.



Själva ramen är egentligen väldigt snygg som den är, men ni som känner mig vet att jag är lite mer vit av mig, så målad fick den bli i vilket fall.



Jag gillar att den är lite sprucken och gammaldags.



Slipning på g. Slipade bara bort det allra yttersta glansiga lagret för att fortfarande behålla den mörka ytan under. Ville som sagt ha lite shabby och tänkte därför slippa grunda med svart färg.



Första målningen.



Andra.



Tredje och sista gången.



Slipade ytterkanter och fasthäftat hönsnät.



Klart! Jag har tänkt att anväda ramen till att hänga upp färdiga kort på.
Har däför inhandlat några klädnypor också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0