Sommarfix



Jag fick den här lilla hyllan när mammas moster Edith gick bort för ett tag sedan.
Helcharmig tycker jag!
Dock bestämde jag mig för att göra en lite makeover eftersom blått aldrig riktigt har varit min färg...



Jag använde mig av vanlig vit hobbyfärg som passar till allt möjligt som trä, plast och liknande.
Penseln var rund och egentligen lite för stor till de trånga hörnen, men det funkade ändå.



Här har jag målat en gång. Väldigt tunnt och lite utspätt med vanligt vatten för att få en jämnare grund.
Jag målade direkt på den blå färgen utan att slipa bort den innan eftersom jag tänkte göra hyllan lite shabby chic med blå bakgrund.
Tips: Måla aldrig i direkt solsken eftersom färgen torkar för snabbt då och ger ett sämre resultat!



Så här blev resultatet efter ungefär 3 rundor med färg.



Slipade shabby-detaljer längs alla kanter med ett ytterst fint sandpapper. 320 tror jag att det var.



Jag var inte särskilt vågad med den blå färgen eftersom jag inte gillar när det blir för mycket.
Det här blev precis lagom för min smak. Helschysst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0